Huisstijl

Deze week ontving ik een felicitatie van een LinkedIn contact. Waarmee? Met ‘Two years on the job’. Nieuwsgierig heb ik de loopbaanpagina bezocht en … ja hoor, ik ben consultant sinds 2017. Dus tijd voor een feestje vindt LinkedIn.

Al enige tijd vul ik mijn schrijvende bestaan aan met allerlei diensten: onderzoeksadvies en -begeleiding, lezingen en workshops, coaching van studenten, hulp bij accreditatietrajecten. Verder doe ik met veel plezier zelf onderzoek. Ik leer er veel van en dat kan ik weer gebruiken bij het schrijven van mijn boeken. Zo is ook het manuscript voor Thematische analyse ontstaan. Ik deed onderzoek naar regionale ontwikkeling in de provincie en zo leerde ik veel over de systematische aanpak van kwalitatieve analyses. Mijn nieuwe boek over dat onderwerp wordt begin 2020 verwacht.

Voor al deze genoemde diensten had ik al een tijdje een website. Zo eentje van WordPress met een standaard thema. Ik was er niet tevreden over, want je wil als onderzoeksconsultant je diensten bij zoveel mogelijk organisaties aanbieden, maar ook moet je ervoor zorgen dat je logo en huisstijl goed overkomt. Liefst blijft dat hangen en bellen ze je als ze een onderzoeksvraag hebben.

Ik heb daarom mijn tweejarig ‘jubileum’ aangegrepen om de website in een nieuw jasje te laten steken. Daarbij kreeg ik hulp van mijn ontwerper, Martien Luteijn, die het mooie logo ontwierp en geschikt maakte voor mijn webstek. Hij heeft de huisstijl voor mijn businesscards gemaakt, het briefpapier, memo’s en rapportomslagen. Erg mooi.

Daarnaast heb ik contact gezocht met de Codetikkers in Middelburg, die het webontwerp maakten en die de website hebben gebouwd. Dit proces nam een aantal maanden in beslag: ontwerp, overleg, bouw, proefdraaien, vullen en online. En dan nog de vertaalslag naar het Engelse deel van de site, controleren of alles werkt, links maken, social media erop. Ga zo maar door

Gaandeweg ontdekte ik dat de foto op mijn website niet meer geheel ‘2019’ was, dus is er nog een nieuwe fotoserie gemaakt door Mieke Wijnen. En het resultaat mag er zijn. Ik ben er enorm trots op. Mooie huisstijl, goede vindbaarheid op het web, heldere teksten en goede doorlinks. Hier kan ik weer even mee vooruit. Tot het volgende jubileum.

Ik ben benieuwd wat jullie van de website vinden. Reacties worden gewaardeerd.

Trouwens, binnenkort kun je ook dit blog in een nieuw jasje verwachten. Leuk, al die ontwikkelingen. Wordt vervolgd dus!