Klik op afrekenen om deze bestelling te plaatsen in de webshop van Boom Hoger Onderwijs
Afrekenen Verder winkelen
  • Blog
  • Biografie
  • Publicaties
  • Contact

Publicaties

Hier vindt u een overzicht van alle publicaties van Nel Verhoeven. Als u bij de publicatie klikt op de button 'Bekijken' kunt u de boeken in de webshop van Boom hoger onderwijs.bestellen of een docentexemplaar aanvragen.

Statistics in Steps

Statistics in Steps

The methodology described in Statistics in Steps makes statistics comprehensible for students and lecturers. This textbook gives a clear and concise explanation of how certain statistical techniques work and what they are used for, illustrated by real-life examples.

The book focuses on how statistical techniques are used, not on the formulas behind them (although they are treated in the book as well). Thus enabling students to use statistics as a useful tool to process quantitative data. To support the learning process, several aids are used, like learning objectives, checkpoints and assignments.

The answers to the assignments and the checkpoints are available on the accompanying website www.statisticsinsteps.nl. Statistics in Steps is intended for higher education students, but it is also the perfect reference book for professionals that process quantitative research data.

Bekijken
Thematische analyse

Thematische analyse

In Thematische analyse presenteert Nel Verhoeven een systematische tool voor het analyseren van kwalitatieve gegevens uit diverse bronnen, zoals interviews, documenten en audio- en videomateriaal. In deze beknopte handleiding wordt in zes heldere stappen uitgelegd hoe je kwalitatieve data samenvat in codes en thema’s, op welke wijze je verbanden aanbrengt en hoe je deze thema’s en de structuur ervan interpreteert. Dit stappenplan helpt je om het materiaal te duiden en het verhaal erachter te vertellen.

Bekijken
 Wat is onderzoek? (zesde druk)

Wat is onderzoek? (zesde druk)

Wat is onderzoek? maakt het ingewikkelde proces van onderzoeken inzichtelijk. Het bespreekt de theorie vanuit de vier fasen: ontwerpen, gegevens verzamelen, analyseren en adviseren. In deze vier delen ligt de nadruk op het verrichten van praktijkonderzoek. Hoe zet je zo’n onderzoek op? Waar let je op bij het verzamelen van gegevens? Wat doe je bij een kwalitatieve of kwantitatieve analyse? Hoe trek je vervolgens conclusies?

Bekijken
 Doing Research (5th edition)

Doing Research (5th edition)

Bestel gratis de 'procedure guide'Speciaal voor studenten die werken met Doing research hebben wij de vier fasen uit het onderzoeksproces inzichtelijk gemaakt in postervorm, naast Nederlands nu ook...

Bekijken
 Statistiek in stappen (derde druk)

Statistiek in stappen (derde druk)

De methode Statistiek in stappen slaagt erin om statistiek interessant te maken, voor studenten en docenten. Het boek legt op logische wijze uit hoe een bepaalde techniek werkt en waarvoor deze geb...

Bekijken
 Onderzoeken doe je zo! (tweede druk)

Onderzoeken doe je zo! (tweede druk)

Wie aan een onderzoeksproject begint, komt vele vragen tegen: Hoe doe je onderzoek? Welke vragen ga je stellen? Welke mensen doen aan je onderzoek mee? Hoe maak je een onderzoeksplan? Hoe maak je t...

Bekijken
Het begeleiden van praktijkonderzoek

Het begeleiden van praktijkonderzoek

Deze uitgave is bedoeld ter bevordering van de eigen deskundigheid van de docent. Voor deze titel is de service van het gratis aanvragen van beoordelingsexemplaren niet van toepassing. Het bege...

Bekijken

Overige publicaties

  • Koster, A. & Verhoeven, P.S. (2017). Study success in science bachelor programmes: predictive value of secondary school grades. In Kyndt, E., Donche, V., Trigwell, K. & Lindblom- Ylänne, S. (Eds.), Higher Education Transitions: Theory and research (pp. 66 – 84). Oxford: Routledge.
  • Tempelaar, D.T. & Verhoeven, P.S. (2015). Adaptive and maladaptive emotions, behaviours and cognitions in the transition to university: The experience of international full degree students. In Jindal-Snape, D. & Rienties, B. (Eds.), Multi-dimensional transitions of International students to higher education (pp. 334- 364). Oxford: Routledge.
  • Bast, A., Briggs, W.M., Calabrese, E.J., Fenech, M.F., Hanekamp, J.C., Heaney, R., Rijkers, G., Schwitters, B. & Verhoeven, P. (2013). Scientism, Legalism and Precaution – Contending with Regulating Nutrition and Health Claims in Europe. European Feed & Food Review, 6.
  • Gitsels, J.T, Van der Wal, Manniën, J., Ghaly, M.M., Verhoeven, P.S., Reinders, H.S. (2013).The Role of Religion in decision making on Prenatal Screening amongst Muslim Women in the Netherlands. British Journal of Midwifery.
  • Gitsels, J., Manniën, J., Gitsels, L., Verhoeven, P., Ghaly, M., Klomp, T., Reinders, H., Hutton, E.(2012). Midwives’ misconception about early termination of pregnancy in Islamic law withregard to prenatal screening. Prenat Diagn, 32 (1). doi 1-128 DOI:10.1111/j.1097-0883.2012.03905.x.
  • Gitsels, J., Mannien, J., Ghaly, M., Verhoeven, P. & Reinders, H. (2014a). The Role of Religion in Decision Making on Prenatal Screening Amongst Muslim Women in the Netherlands. Midwifery, 30 (3), 297-302. Doi: 10.1016/j.midw.2013.04.001.
  • Gitsels-van der Wal, J. T., Mannien, J., Gitsels, L.A., Reinders, H. S., Verhoeven, P.S., Ghaly, M.M., Klomp. T., Hutton, E.K. (2014b). Prenatal Screening for Congenital Anomalies: Exploring Midvives’ Perceptions of Counseling Clients with Religious Backgrounds. BMC Pregnancy and Childbirth, 14:237.
  • Gitsels-van der Wal, J.T., Verhoeven, P.S., Mannien, J., Martin, L., Reinders, H.S., Spelten, E. & Hutton, E.K. (2014c). Factors affecting the uptake for non-invasive prenatal screening tests for congenital anomalies. BMC Pregnancy and Childbirth, 14:264.
  • Gitsels-van der Wal, J., Martin, L., Manniën, J., Verhoeven, P., Hutton, E., Reinders, H. (2015). A qualitative study on how Muslim women of Moroccan descent approach antenatal anomaly screening. Midwifery. DOI: 10.1016/j.midw.2014.12.007.
  • Gitsels-van der Wal, J., Martin, L., Manniën, J., Verhoeven, P., Hutton, E., Reinders, H. (2015). Antenatal counselling for congenital anomaly tests: Muslim Moroccan women’s preferences. Midwifery. DOI: 10.1016/j.midw.2015.01.002.
  • Van Kuijk, L., Van Ginkel, K., de Vos, J., Brearley, M., Butinar, J., Gielen, I., van Garderen, E.,Chiers, K., Verhoeven, P. (2012). Peri-articular histiocytic sarcoma associated with previous joint disease in Bernese Mountain Dogs. Journal of Veterinary Internal Medicine.
  • Van Meervenne, S.A.E., Verhoeven, P.S., De Vos, J.P., Gielen, I.M.V.L., Polis, I., Van Ham, L.M.L. (2012). Comparison between symptomatic treatment and lomustine supplementation in 71 dogs with intracranial, space-occupying lesions. Veterinary and Comparative Oncology, 10 (2). doi: 10.1111/j.1476-5829.2012.00336.x.
  • Verhoeven, P.S. (2009). Quality in Statistics Education. Determinants of Course Outcomes in Methods & Statistics Education at Universities and Colleges. Ph.D. Dissertation. Amsterdam: Boom Onderwijs.
  • Verhoeven. N. (2005). Sterk in je werk. Amsterdam: Boom Onderwijs.
  • Van Buuren, J.A. and Verhoeven, P.S. (2003). Gegevensverwerking met SPSS (Werkboek). Heerlen: Open Universiteit Nederland.
  • Joosten-ten Brinke, D., Verhoeven, P.S. and Van Buuren, J.A. (2003). “Peer Assessment en self assessment in een competentiegericht methodologie curriculum.” (Peer assessment in E-learning; Innovation in the methodology curriculum of the Open University in the Netherlands). Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 21(4), 273-286.
  • Verhoeven, P.S. (2002) Data analyse SPSS 10.1. Rotterdam: Hogeschool INHOLLAND.
  • Inspectie van het Onderwijs (2001). Internet en Intranet in het Hoger Beroepsonderwijs; Een scan van de ontwikkelingen op Internet, Intranet en andere ICT-toepassingen bij 19 hogescholen
    (Inspectierapport). Utrecht: Inspectie van het Onderwijs.
  • Verhoeven, N., Jansen, W., and Tazelaar, F. (2000). “Sociaal kapitaal van mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt”. Tijdschrift voor Arbeidsvraagstukken, 16(1), 49-67.
  • Becker, H. and Verhoeven, N. (2000). Utrechtse Emeriti; een sociologische verkenning. Utrecht: Universiteit Utrecht.
  • Verhoeven, N. (1996). Sociale netwerken in het licht van posities op de arbeidsmarkt. Een secundaire analyse op Nederlandse data van de hoeveelheid sociaal kapitaal in de netwerken van mannen en vrouwen
    (masters’ thesis). Utrecht: Universiteit, Vakgroep Sociologie.
  • Gitsels-van der Wal, J. T., Mannien, J., Gitsels, L.A., Reinders, H. S., Verhoeven, P.S., Ghaly, M.M., Klomp. T., Hutton, E.K. (2014). Prenatal Screening for Congenital Anomalies: Exploring Midvives’ Perceptions of Counseling Clients with Religious Backgrounds. BMC Pregnancy and Childbirth, 14:237.
  • Gitsels, J., Mannien, J., Ghaly, M., Verhoeven, P. & Reinders, H. (2014). The Role of Religion in Decision Making on Prenatal Screening Amongst Muslim Women in the Netherlands. Midwifery, 30 (3), 297-302. Doi: 10.1016/j.midw.2013.04.001.
  • Gitsels-van der Wal, J.T., Verhoeven, P.S., Mannien, J., Martin, L., Reinders, H.S., Spelten, E. & Hutton, E.K. (2014). Factors affecting the uptake for non-invasive prenatal screening tests for congenital anomalies. BMC Pregnancy and Childbirth, 14:264.
Boom uitgevers Amsterdam
Prinsengracht 747-751
1017 JX Amsterdam
Contact
klantenservice@boomhogeronderwijs.nl
(020) 52 18 922
Volg ons