In 2012 kopte de Metro ‘Kerstkaart nog steeds via de post; digitalisering merkbaar’ (Smeets, 2012). Ik weet niet hoeveel kerstkaarten bij jullie nog op de deurmat vallen, maar bij ons is de toevloed danig afgenomen, zeker sinds het grootste deel van onze familie en kennissen Internet als medium hiervoor heeft ontdekt.
Een aantal jaren geleden verstuurden wij tussen de 60 en 80 kaarten per jaar...
Het is ’s morgens vroeg. Met een plof valt de ochtendkrant op de mat. We plukken hem eraf, we maken ons ontbijt klaar en we verdiepen ons in het nieuws, de achtergronden en alles wat de journalisten nieuwswaardig vinden.
Is onderzoek nieuwswaardig? Welk onderzoek is nieuwswaardig? Hoe doen journalisten verslag van onderzoek? In De Nieuwe Reporter vond ik een interessant artikeltje over een exp...
Met nieuw elân worden plannen gesmeed, strategieën bepaald, toekomstvisies gemaakt. Workshops, TED-achtige conferenties, onderwijsdagen, interactieve seminars, alles wordt uit de kast getrokken om dit nieuwe tijdperk in te luiden. Er is zelfs een platform over excellentie. Het tijdperk van ‘excellentie. Ik hoor je zuchten '…oh, dat is helemaal niet nieuw'. Klopt, het is al even aan de gang. Toc...